Sunday 28 December 2014

Bus stop

Kesian hati.
dah cukup luka tapi nak teruskan. bila dah cuba teruskan lagi bertambah luka tu dan mungkin takkan pernah lega.

Paling kesian bila hati dah susah payah belajar macam mana nak lupakan kau, tup tup lepas beberapa hari aku mula rindukan kau balik. aku belajar untuk lupakan kau mungkin untuk beberapa saat beberapa minit lepastu aku ingat kau balik. aku harap, aku doa, supaya mudah untuk aku lepaskan kau dari hidup ni.

Mungkin tuhan nak uji aku before aku jumpa jodoh yang sebenarnya. kalau ni ujiannya aku cuba belajar terima. belajar redha. belajar dengan cara rindu kau dalam diam dan lepas tu aku belajar macam mana nak lupa kan kau dan lepas tu aku mula rindu kau balik. baiklah, aku akan ulang sampai semua ni berakhir. kalau lepas hujan ada pelangi, takkan lepas aku susah payah hadapi semua ni takda benda indah yang berlaku? aku percaya takdir tuhan.

Kalau ni takdir aku nak kena ingat kau walaupun aku tak nak ingat. walaupun aku tak nak pun rindu kau, tapi aku kena rindu aku cuba belajar sampai aku berjaya menerima.
Baru sikit ujian tuhan tapi aku tak habis habis mengeluh. tak tengok lagi ujian orang lain macam mana.

Aku paling benci bila tidur merengek rengek mimpikan kau. aku benci bila aku tengah buat kerja tiba tiba terbayangkan kau dan lepastu kerja terus tak jadi. aku benci bila aku nak menangis fikir pasal kau. aku benci semua benda ni tapi yang sebenarnya aku benci diri sendiri. yang sebenarnya aku tak pernah belajar pun terima dengan hati yang redha pasal aku dah lepaskan kau pergi.

Sebelum ni aku bercinta 3,4 tahun dan dah berpuluh kali aku ucapkan kata kata sayang tapi bila semuanya dah berakhir aku dengan mudah lupa segalanya. tapi aku tak faham kenapa dengan kau yang tak sampai 6bulan pun kita kenal, dan aku lepaskan kau pergi tapi nak lupakan kau tu macam perit sangat.

Aku tak harap pun sebenarnya yang kau boleh lenyap dari alam hidup aku.
aku cuma berharap, bila aku jumpa kau selisih dengan kau aku takkan rasa apa apa. aku harap bila aku tengok kau tengah bahagia dengan orang lain, aku akan terus bahagia sebab kau pun bahagia.
aku harap sangat, aku boleh terima semua ni.


Kalau ye pun aku rindu dan bagitahu kau, aku tak rasa kau akan balas balik atau aku tak rasa kau akan datang balik dalam hidup ni dan bermula macam mana kita kenal mula mula dulu.
Semuanya takkan sama.

Mungkin kejap aku kenal kau. kenangan tu buat aku lemas. hidup dengan kau dalam mimpi, buat aku menangis tak berhenti. aku harap mimpi tu boleh berubah jadi realiti tapi tak. tak mungkin.

Kalau ni pahit sebelum manis, aku akan telan pahit ni macam mana sakit pun aku patut hadap.
Memang nak bahagia, kena tempuh duri duri dan semak semak yang kau sendiri menyampah habis kau menyumpah seranah.

Kalau betul kau cuma post yang tuhan hantar buat sementara aku belajar redha.

Aku harap aku mampu berhenti sayangkan kau,
terima kasih

Hati, mesti kau penatkan?
Takpe, nanti kita jumpa bus stop nanti kita rehat okay? Kita rehat dengan tenang.

Setiap kali aku bangun dan bernafas, aku harap bila aku sentiasa ingat tuhan, aku akan lupa kau sampai bila bila.

Tapi bab nak lupakan kau, aku dah give up. Moga tuhan permudahkan segalanya. aku tak kuat aku tahu tu.

*senyum*





..

No comments :

Post a Comment